onsdag 30 oktober 2013

Det digitala skollyftet

Nu börjar det digitala skollyftet. Jag följer med och utmanar mig själv tillsammans med många andra.

Första uppgiften är att presentera mig själv och ansluta min blogg till Digitala Skollyftets RSS-flöde, fattar inget men det löser sig. Jag kan ju börja med att presentera mig.

Jag är mamma.
Jag bor i Norrköping, men jag kommer från Köping. Från landet.
Jag har ett brinnande intresse för att utvecklas och samarbeta med kollegor, både på min skola, min kommun och i det utvidgade kollegiet.
Jag är intresserad av teknik men pedagogiken är utgångspunkten.
Jag är lärare i svenska.
Jag är vad vi på min skola kallar "TänkOmare". Jag är alltså med i en utvecklingsgrupp för att utveckla det pedagogiska arbetet med hjälp av digitala verktyg.
Jag arbetar på en 1-1 skola.
Jag har bloggat ett tag, något år, jag är inget proffs och jag kan ganska lite om bloggen som verktyg med taggar, kategorier, etiketter och allt vad det finns.
Jag tar tacksamt emot all hjälp och lär mig helst tillsammans med er andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar