onsdag 20 november 2013

#digiskol del 3 och 4 min egen utveckling - skolutveckling - sharing is caring


Jag har läst bloggar som finns på blogghubben i det digitala skollyftet. Jag har kommenterat, inspirerats, förundrats och blivit grymt taggad att fortsätta. Twitter är en enorm resurs i kontaktskapandet och jag har hittat flera att samarbeta med i det digitala skollyftet.

Ni som läste förra inlägget jag skrev, om att guida eleverna på vägen och vikten av att arbeta med formativ bedömning, förstår säkert att detta är ett av mina mål i #digiskol. Ett annat mål är att använda fler digitala verktyg över lag i min undervisning, bland annat till formativ bedömning. På vägen har det även blivit att skapa en textbank med elevtexter. Det har bildats två Facebookgrupper som jag numera är med i, dessa är Digitala Skollyftet Formativ Bedömning och Digitala verktyg i svenskundervisningen. Helt fantastiskt underbart bra!

Dessa två grupper kommer främja mitt arbete med att hitta fler verktyg att använda i undervisningen och hur jag kan arbeta med formativ bedömning.

Dessutom samarbetar jag med mina kollegor på skolan och särskilt Sara, som är matte och no lärare.

Linda är en av de som inspirerat mig och hon är även en av de som jag hoppas kunna arbeta tillsammans med under kommande veckor.

Annika är även hon en stor inspiratör för mig just nu och tillsammans med henne och andra kollegor i det utvidgade kollegiet ska vi skapa en bank med elevtexter.

Så online-samarbetet är igång, i två grupper på Facebook och snart början på en textbank. Det roligast med allt det här är att jag lär mig nya saker hela tiden. Och, jag får hela tiden nya kollegor.

1 kommentar:

  1. Så roligt att läsa. Visst blir man taggad. Det roligast är när kollegor på skolan märker att man är inspirerad och taggad. Just nu lurar jag på hur jag ska få till digitala boktips efter jul. Funderar på att prova Animoto men har inte haft tid att prova än.
    Njut av internetdagarna och återkom gärna med vad du tyckte
    Linda

    SvaraRadera